minutka.si

Lecnik_Banner.Underhead.970x88_3.jpg

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Tehnične debate o urah, zanimive povezave, dodatna oprema.

TOPIC: Kdaj uro na servis

Kdaj uro na servis 1 month 1 week ago #22166

  • dreja
  • dreja's Avatar
  • Offline
  • Urarski poznavalec
  • Posts: 74
  • Thank you received: 17
  • Karma: 2
Že nekaj časa se pripravljam, da bi napisal moje razmišljanje o tem, kako ugotoviti, ali je mehanizem zdrav ali potrebuje servis.
Ko spremljam oglase namreč opažam, da so nekatere ure na servisu že par let po nakupu.

Predpostavljam primer, ura da ni bila in ne bo nošena v ekstremnih pogojih (nisem niti potapljač niti zidar :) )... Zato se bom osredotočil le na delovanje mehanizma in ne na tesnenje ter obrabljenost ohišja.


Za lažjo predstavo prilagam meritve treh mojih ur. Meritve sem opravil z uporabo Timegrapherja.
Timegrapher je napravica, ki analizira delovanje urinega mehanizma. Preko mikrofona sprejema urino "tiktakanje" ter nato iz njega preračuna in prikazuje:

1. Trenutno dnevno odstopanje:
Pove, koliko bi ura prehitevala ali zaostajala, če bi stalno delovala v takem režimu. Na to vpliva položaj, stopnja navitosti glavne vzmeti, itd.

2. Amplitudo nemirke:
Amplituda nemirke nam pove, koliko stopnij se nemirka odklanja.
Pomen podatkov:
270 do 310 odlično
250 do 270 sprejemljivo

3. Beat error:
Napaka "tiktakanja" pove, če mehanizem tiktaka v obe strani enako, ali če "kleca"
Pomen podatkov (predvidevam, da imajo boljši mehanizmi ožje tolerance):
0 do 0.5ms odlično
0.6 do 1ms sprejemljivo

4. Bph:
Beats per hour - to je število tickov na uro, ki je določeno s konstrukcijo mehanizma

Iz zgornjih podatkov se da videti, koliko je mehanizem "zdrav". Poleg tega se da določene napake videti tudi iz samega grafa, če črte niso "lepe" in je npr. sneg na ekranu, itd.

Prvi trije podatki so odvisni od tudi od položaja in navitja ure (boljši kot je mehanizem, manjša odstopanja ima med razlčnimi polžaji).

Sedaj pa k mojim meritvam.

Prvi primer:
Mehanizem: ETA 2892, ura Tutima Flieger
Leto nakupa: 2001
Način nošenja: prvih cca 10 let stalno, zadnja leta parkrat na leto
Nikoli odpirana, nikoli na servisu





Drugi primer:
Mehanizem: Neznan, ura žepna Solvil Et Titus
Leto nakupa: Okrog leta 1980
Način nošenja: Ura stalno v predalu, prvih nekaj let delovala, nato je preko 20 let stala. V zadnjih letih navita parkrat na leto.
Nikoli odpirana, nikoli servisirana





Tretji primer:
Mehanizem: Vostok 2414, ura Vostok Komandirskie
Leto nakupa: 1992
Način nošenja: Stalno prvih pet let, nato vsake toliko navita. Pred cca 8 leti menjana nemirka, brez nobenega dodatnega podmazovanja.





Opomba:

Lift angle je podatek, ki ga je potrebno nastaviti ročno in je potreben za izračun amplitude. Njegova vrednost je odvisna od posameznega mehanizma in je v rangu 44 do 58 stopinj (razen Omega Coaxial ima po podatkih 30 stopinj). Večina modernih mehanizmov ima t.i. lift angle na 52 stopinj, zato ga tudi v mojih meritvah nisem spreminjal. Vendar drugačne vrednosti amplitude ne drastično spremenijo.


Zaključek:

Iz zgornjih meritev lahko sklepam, da sta prva dva mehanizma (stara 16 ter skoraj 40 let) popolnoma zdrava, čeprav še nista bila nikoli servisirana.
Menim, da če bi se olje zasušilo ali izgubilo mazalne sposobnosti, bi se to gotovo poznalo na zmanjšani amplitudi.
Last Edit: 1 month 1 week ago by dreja.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: apmata
Moderators: criptus
minutka.si minutka.si minutka.si