No pa dajmo napisati kaj več o tej uri.
Uro sta leta 1967 skonstruirala ruska inžinirja Mikhail Novikov in Vera Belova. Potapljaške ure so bile vedno bolj popularne in tudi Vostok se je odločil izdelati svojo uro. Po pregledu drugih potapljaških ur, ki so bile takrat na trgu sta ugotovila, da vse uporabljajo enak princip preprečevanja vdora vode v uro. Vsi so se zanašali na zelo natančno izdelavo in uporabo “sile”. Kot vemo rusi nikoli niso bili znani kot izdelovalci preciznih stvari, v tistem času najbrž niti niso imeli tehnologije, ki bi omogočala tako natančno izdelavo oziroma bi bila cena ure previsoka za ruski trg. Zato sta se konstruktorja domislila dizajna, ki je preprost in hkrati neverjetno učinkovit. Namesto, da bi se borila proti pritisku vode, sta ga uporabila za zagotavljanje večje vodoodpornosti. Ta dizajn ima tri glavne elemente, ki omogočajo vodotesnost in sicer steklo, krono in dno ohišja. O vsakem od teh elementov bom poskušal napisati nekaj stavkov, ki bodo opisali kako in na kakšen način vsak posebej prinesejo svoj del k vodotesnosti.
Steklo
Steklo je izbočeno in izdelano iz plastike. Izbočeno steklo je zaradi svoje oblike sposobno prenesti večji pritisk kot ravno steklo. Materijal iz katerega je izdelano mu omogoča odpornost proti “zdrobljenju”, obenem pa omogoča, da je steklo fleksibilno. Na globini 200m je pritisk 20kg na kvadratni centimeter, pod tem pritiskom se steklo upogne za približno 0,5 mm. Posledica tega je, da se obseg stekla poveča in se posledično še bolj prilega ohišju ure in s tem poveča stopnjo vodoodpornosti. Običajno mineralno ali safirno steklo se ni sposobno ukriviti in se lahko zdrobi, zato so tudi izbrali plastiko oz. plexi. Steklo je na uro pritrjeno s postopkom pritiska in nima nobenih tesnil, enostavno je dovolj natančno izdelano in zaprešano v ohišje.
Krona
Krona pri Amphibiji je malo "posebna". Ko jo odviješ izgleda, da je polomljena, ker se "gunca" v vse smeri. V resnici je to spet del odličnega dizajna, krona in "navijalna os" nista nista fiksno povezani. V kroni se nahaja preprosta "sklopka", ki poveže oba dela kadar je krona odvita. Ko krono privijemo, se os in krona ločita. Ta sistem je namenjen preprečevanju poškodbe "navijalne osi" oziroma mehanizma v primeru močnejšega udarca v krono. V kroni se nahaja ploščato tesnilo iz sintrane gume, ki zagotavlja vodotesnost ko je krona privita. To je tudi edino tesnilo na tem delu ure, okoli navijalne osi Amphibija nima klasičnih O-ringov.
Dno ohišja
Mogoče najbolj nenavaden del ure je dno ohišja. Večina ur uporablja enostavno enodelno dno, ki je privito na ohišje ure, tesnenje pa zagotavlja navaden O-ring. Ko privijemo dno se o-ring deformira , pri nepazljivem ravnanju pa lahko celo poči in ne zagotavlja tesnenja. Pri Amphibiji je dno ohišja dvodelno, sestavlja ga pokrov in obroč, ki ga privijačimo na ohišje in s tem pritisnemo dno na tesnilo. Dvodelni dizajn omogoča pokrovu, da izkoristi pritisk vode in se še bolj pritisne ob tesnilo in s tem seveda zagotavlja večjo vodotesnost. Na 200 metrih globine, se pritisk dna na tesnilo tako poveča za 20 do 30 odstotkov. Tesnilo pri Amphibiji je v primerjavi z O-ringom ogromno, je ploščate oblike, debelo 1 mm in široko kar 4 do 5 mm. Taka površina omogoča popolno vodotesnost. Izdelano je iz sintrane gume, ki mnogo bolje ohranja svojo obliko, kot navadna guma. Če bi uporabili navadno gumo, se ob dvigu na površje, ko se pritisk na dno zmanjša, tesnilo nebi dovolj hitro vrnilo v svojo prvotno obliko in voda bi lahko vdrla v uro. Najlepše se to vidi pri klasičnem O-ringu, ko odvijačimo dno ure in O-ring ostane sploščen, sintrana guma pa se takoj vrne v svojo prvotno obliko. Izdelava sintrane gume poteka tako, da navadno gumo zmeljejo v prah, nato pa ta prah izpostavijo visoki vročini in pritisku. Zaradi tega se prah sprime skupaj in nastane guma, ki ima mnogo boljšo obstojnost in sposobnost hitre povrnitve v prvotno obliko. Tesnila pri Amphibiji zato ni potebno menjavati tako pogosto kot pri drugih urah, servisni interval ure je 10 let ampak tudi po tem času je tesnilo še vedno uporabno.
Toliko o dizajnu, sedaj pa še nekaj splošnih podatkov. Ura je v celoti izdelana v eni tovarni, vključno z mehanizmom, kar tudi pri mnogo dražjih urah ni vedno pravilo. Kdo drug bo vedel točne podatke, ampak mislim, da ni več veliko proizvajalcev, ki vse naredijo “in house”,v tem cenovnem razredu pa prav gotovo ta ura nima nobene konkurence. Uro poganja mehanizem Vostok 2415 oz 2416B za modele z datumom.
Mehanizem je avtomatski z možnostjo ročnega navijanja, ima zaščito proti prenavitju in zaščito pred udarci. Bije z 19800 polnihaji na uro, ima 31 kamenčkov, rezerva navitja znaša 32 ur. Tovarniški podatki o točnosti so –20 do +60 sek na dan, ampak v praksi je ura lahko zelo natančna. Velikost ure je med 39 in 43 mm, varijira glede na tip ohišja. Obstaja 8 tipov ohišja, v vseh primerih pa je ohišje izdelano iz nerjavečega jekla. "Bezel" je pri vseh modelih kromirana medenina, prav tako pa je na voljo 5 ali 6 tipov. Vrti se v obe smeri in to brezstopenjsko, tako, da ni ravno uporaben v potapljaške namene. Osvetlitev kazalcev in urnih oznak je popolnoma neuporabna in traja približno 10 minut.
Rešitve uporabljene pri tej uri me vsakič znova navdušijo in po mojem mnenju lepo prikazujejo Ruski oz Sovjetski način razmišljanja- preprosto in učinkovito. Primerjava z Lado Nivo je kar zelo na mestu. Še slika prereza ure, da si lahko ogledate zgoraj naštete elemente: